mizerii auto romanesti

postat de omdebine 30 10 2007

Un prieten a cumparat un OPEL Corsa prin credit auto de la unul dintre importatorii marcii, mai exact societatea ieseana Gold&Platin, cei cu reclama: “noi va aducem Corsa in numaidoua luni”, care s-a dovedit a fi doar publicitate. In ziua livrarii, insotit bineinteles, a fost sa-si ridice autoturismul contractat cu doua luni si jumatate inainte. A semnat cu dealer-ul actele, au mers impreuna sa i se prezinte masina, i s-au dat cheile si i s-a urat traditionalul “S-o stapaniti sanatos!” (asta daca automobilul ar fi fost al lui). In ziua cu pricina omul a avut parte de un eveniment neplacut: a facut accident. Impactul a fost frontal, masina avea 80 km/h, iar pasagerii din fata aveau centurile puse. Dupa cum stim, in acest caz airbag-urile trebuiau sa i se desfaca, lucru care nu s-a intamplat. De ce oare?!! Un raspuns greu de primit din partea dealer-ului. Dupa logica romaneasca, “ar trebui sa tamponam masina din nou sa vedem daca e ceva in neregula cu ele”, a spus reprezentantul importatorului Opel. Oare nu exista o metoda sa se afle daca intr-adevar a fost o problema cu airbag-urile?!!!? Pana aici, nimic grav, show-ul abia incepe.

La trei zile dupa accident, primeste un telefon prin care e anuntat sa restituie masina ca a avut loc o incurcatura la livrare si i s-a dat alta masina, mai exact automobilul primit nu avea seria de sasiu pentru care individul incheiase contractul si care fusese pus gaj la banca. Acum, firma, importator OPEL, marca de prestigiu, refuza sa ii livreze masina din contract si se joaca cu nervii omului ca poate, poate accepta masina lovita, fara a il mai despagubi pe om pentru cheltuielile pe care le-a suportat. Mai mult, cumparatorul s-a ales si cu un dosar penal pentru punerea in circulatie pe drumurile publice a unui autoturism cu numere false. Din vina celui care a livrat masina, omul are cheltuieli mult mai mari decat ar fi avut in cazul in care ar fi suferit un accident cu propria masina. Intreb specialistii: ce vina are el ca nu are cunostinte in domeniu, este la prima masina, familia nu a avut automobil, iar el nu a verificat seria de sasiu, pentru ca nimeni nu l-a informat ca trebuie sa faca asta? Trebuia sa ia un mecanic sau un inginer auto cu el? Ar fi si asta o solutie, insa nici macar politistii nu au verificat seria sasiului si au facut constatarile pe baza actelor pe care le avea soferul asupra lui. Ei au fost informati ulterior de catre sofer ca de fapt in accident a fost implicat un alt automobil.


Actions

Informations

3 responses to “mizerii auto romanesti”

6 11 2007
430076 (18:12:48) :

Prietenul tau nu cunoaste legile tarii. Necunoasterea acestor legi nu il scuteste de respectarea lor

7 11 2007
Haotik (13:53:31) :

Sincer nici eu nu stiam astea, dar cand am luat loganul, si mi la predat, a ridicat capota, el a citit seria dupa sasiu pe mine ma pus sa urmaresc pe carte. Mi sa facut prezentarea frumos despre toate becurile si butoanele de la bord, despre unde se gaseste capacul de la ulei, de la apa pentru parbriz si de la servo-frana si servo-directie.

Dupa ce mi-a prezentat fiecare punct al prezentarii ma pus sa semnez si sa las un comentariu daca mi-a placut prezentarea care a facut-o, nota asupra prezentarii, etc….

Si era Dacia nu era Opel.

25 09 2008
Dan (11:52:35) :

Observ ca postul e mai vechi, totusi, eu imi dau cu parerea.
La ce ziceti voi aici, am un raspuns: Cine nu casca ochii, e bun de plata.
De ce e de vina Opel ca tipul a avut accident? E logic ca el daca a acceptat masina respectiva, trebuie sa o ‘predea’ inapoi in aceeasi stare (daca s-a ajuns la acest aspect).
Pagubele le va suporta el (daca nu are Casco, ceea e din nou, nu e problema Opel), sau celalalt conducator auto inplicat in accident (daca el e de vina).
Iar pentru faza cu airbagurile, din nou, nu-i convine, sa dea in judecata Opel. Au mai fost cazuri de genu, si pagubitul a avut castig de cauza (e.g Audi).
Tipul a semnat de primire. Cand semnezi ceva, verifici inainte. In orice situatie/proces, nu se accepta scuza : Nu am stiut, am avut incredere, bla bla.
Prin urmare, tipul a avut ghinion, si imi pare sincer rau. Insa, sunt convins ca asa ceva nu i se va mai intampla pe viitor. Si dealer’ul Opel are vina lui. Dar, a gresi e omeneste, si suporti consecintele. Pentru ambele parti.
Eu zic ca tipul ar trebui sa consulte un avocat, si sa vada exact cum sa faca sa-i fie lui cel mai bine (asta in cazul in care se poate face ceva).

Repet, in fata legii nu poti veni cu scuza ca nu ai stiut, ca esti la prima masina, etc
Atentie pe viitor, pentru ca totusi, traim in Romania.